Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden

Inhoudsopgave
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klachtenregeling
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen


Artikel 1 - Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
a. Ondernemer: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die producten en/of diensten aanbiedt via de webshop.
b. Klant: de consument of ondernemer die een overeenkomst aangaat met de ondernemer.
c. Overeenkomst: de overeenkomst tussen de ondernemer en de klant betreffende de aankoop van producten en/of diensten.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Naam: Jewiez

Adres: [Adres ondernemer]
Telefoonnummer: [Telefoonnummer]
E-mailadres: [E-mailadres]
KvK-nummer: [KvK-nummer]
BTW-nummer: [BTW-nummer]

Artikel 3 - Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod en elke overeenkomst die via de webshop wordt gesloten, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

Artikel 4 - Het aanbod
Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend en kunnen te allen tijde worden herroepen. De ondernemer is niet aansprakelijk voor fouten of onvolkomenheden in het aanbod.

Artikel 5 - De overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de klant een bestelling plaatst en de ondernemer deze bevestigt.

Artikel 6 - Herroepingsrecht
De klant heeft het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van het product de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden.

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Indien de klant gebruik maakt van het herroepingsrecht, zijn de kosten voor retourzending voor rekening van de klant, tenzij anders vermeld.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Het herroepingsrecht is uitgesloten voor producten die:
a. zijn vervaardigd volgens specificaties van de klant;
b. snel bederven of verouderen.

Artikel 9 - De prijs
Alle prijzen zijn inclusief BTW en andere heffingen. Eventuele verzendkosten worden apart vermeld.

Artikel 10 - Conformiteit en garantie
De ondernemer staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst en de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid.

Artikel 11 - Levering en uitvoering
De ondernemer zal de bestelling zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen, uitvoeren, tenzij anders is afgesproken.

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Een overeenkomst voor onbepaalde tijd kan door beide partijen worden opgezegd volgens de geldende wettelijke bepalingen.

Artikel 13 - Betaling
Betaling dient te geschieden volgens de in het aanbod aangegeven betaalmethoden.

Artikel 14 - Klachtenregeling
De ondernemer beschikt over een duidelijk gepubliceerde klachtenprocedure en behandelt klachten conform deze procedure. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen binnen 2 maanden, volledig en duidelijk omschreven, ingediend te worden bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft vastgesteld.

Klachten die bij de ondernemer zijn ingediend, worden binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord. Indien een klacht een langere verwerkingstijd vereist, ontvangt de consument binnen deze termijn een bevestiging van ontvangst en een indicatie van wanneer een uitgebreider antwoord te verwachten is.

Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat er een geschil dat onder de geschillenregeling valt. Consumenten worden aangespoord om in eerste instantie hun klacht voor te leggen aan de ondernemer. Als de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur, en de klacht kan niet in onderling overleg worden opgelost, kan de consument zich wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl) voor gratis bemiddeling. De consument kan de status van het lidmaatschap controleren via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Indien er alsnog geen oplossing wordt bereikt, kan de consument zijn klacht voorleggen aan de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie. De uitspraak van deze commissie is bindend, en zowel de ondernemer als de consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze commissie zijn kosten verbonden die door de consument aan de commissie moeten worden betaald. Daarnaast is het ook mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR-platform (http://ec.europa.eu/odr).

Het indienen van een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft. Indien een klacht gegrond wordt bevonden, zal de ondernemer naar keuze de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 15 - Geschillen
Op de overeenkomst is Nederlands recht van toepassing. Geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar de ondernemer is gevestigd.

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende of afwijkende bepalingen van deze algemene voorwaarden zijn uitsluitend geldig indien deze schriftelijk zijn vastgelegd of op een andere manier die de consument in staat stelt deze op een toegankelijke en duurzame manier op te slaan. Dergelijke bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen duidelijk en begrijpelijk geformuleerd te zijn. De ondernemer zal de consument tijdig informeren over eventuele afwijkende bepalingen voordat de overeenkomst wordt gesloten.